گزارشی مختصر از مراسم دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید جواد مدرسی


یزدفردا :علی اصغر باقری :در شب شهادت امام محمد باقر علیه السلام مراسم دومین سالگرد رحلت حضرت آیت الله سیّد جواد مدرسی با حضور چند هزار نفر از مردم قدرشناس يزد در مسجد بياق خان بازار يزد برگزار گردید که به علت ازدحام جمعیت عده ای در حیاط مسجد حضور داشته و تا پایان مراسم پس از هر برنامه و سخنرانی جمعیتی می رفتند و باز مسجد با شرکت کنندگان جدید پر می شد. ابتدا دو تن از قاریان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته سپس حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی در خصوص مقام عالم و تقسیم بندی عالمان به عالم ربّانی و عالمی که دکان باز کرده و مردم را فریب می دهند و ذکر نمونه هایی بر اساس روایتی از امام محمد باقر علیه السلام پرداخت.

سخنران بعدی آيت الله سيد ناصر محمدي رييس دفتر شوراي نگهبان در استان يزد بود که با بيان اهميت مقام علم و عالم در اسلام به بيان فضايل اخلاقي آن مرحوم پرداخت.
آيت الله محمدي، صراحت لهجه، امر به معروف و نهي از منكر و صداقت در قول و عمل را از شاخصه هاي رفتاري ايشان دانست و در ادامه افزود: آيت الله مدرسي هم خوب زندگي كرد و هم فرزندان نيك و خوبي بجاي گذاشت.
پس از سخنرانی آیت الله سیّد ناصر محمدی هیئت عزاداری بازار یزد به مناسبت شب شهادت امام محمد باقر (عليه السلام) و تجلیل از خدمات عالم ربّانی وارد مجلس شده و به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند. نکته قابل توجه این بود که با آمدن هیئت بسیاری گمان کردند برنامه تمام شده و مسجد را ترک کردند که تا اندازه ای مسجد خالی شد ولی پس از لحظاتی مجدداً مسجد و حیاط آن پر از جمعیت جدید گردید.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای از وعاظ قم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اهداف پلید فتنه سبز در سال گذشته از درایت مقام معظم رهبری در مهار آن گفت: متأسفانه از ۲۳ تا ۲۹ خرداد ۸۸ کسی بر علیه فتنه سبز حرفی نزد و بعضی از بزرگان هم!! گفتند نکند یک وقت سبزی ها برنده شوند آنوقت با آنها چه کنیم؟!! ولی آن خطبه های روشنگرانه مقام معظم رهبری به دیگران جرأت داد تا وارد صحنه شوند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا